FANDOM

One two three viva l'algerie!
 
— Alžírskoball

Alžírsko-iconAlžírskoball je africký countryball nacházející se v Maghrebu (severozápadní Africe). Je v Africké unii a Arabské lize, také založil Maghrebskou Unii. Alžírskoball získal nezávislost na Francie-iconFrancieballu v roce 1962.

OsobnostEditovat

Alžírsko-iconAlžírskoball je největší countryball v Africe, protože od Súdán-iconSúdánu se odtrhla Jižní Súdán-iconjeho jižní část.

Alžírsko bylo po nějakou dobu kolonizováno Francie-iconFrancieballem, ale nakonec se od něj odtrhlo. Francie nebyla moc ráda, že ztratila jednu ze svých kolonií, ale teď už jí to tak nevadí.

HistorieEditovat

Před dvěma sty tísíci lety na území dnešního Alžírska byly jen 4-icon4bally. Desítky tisíc let potom 4-icon4bally vytvořily Berbeři-iconBerberskou populaci. Berbeři jsou domorodí severoafričtí lidé.

Tito lidé zůstali v míru, dokud Kartágo-iconKartágoball nezačal stavět osady na Maghrebském pobřeží (a zajal nějaké Berbery a udělal z nich otroky a vojáky). Od roku 241 do roku 238 př. Kr. berberští vojáci protestovali proti Kartagincům, protože nedostávali dostatečně zaplaceno. Berbeři získali zpět hodně severoafrického území a, když Kartágo v roce 146 př. Kr. padlo, Berbeři získali celý Maghreb pro sebe.

Ve středověku se toho v Alžírsku hodně stalo. Bylo domovem hodně učenců a svatých. Bylo částí Fatimidského chalífátu, a když ten se zhroutil, tak Alžírsko bylo kontrolováno Berberskými Ziridy. Fatimidi nebyli moc rádi a zaútočili na Ziridy. A nakonec, v 16. století, Španělé na alžírském pobřeží postavili pár pevností a získali kontrolu nad některými pobřežními městy. Španělské kolonie v Maghrebu ale moc pro Španěly neudělaly.

Alžírsku od roku 1516 do roku 1830 vládla částečně a sporadicky Osmanská říše, počínaje rokem 1516, kdy turečtí privatýři Aruj a Hayreddin Barbarossa dobyli Alžír od Španělů. V průběhu osmanské vlády byly severoafrické osady několikrát zasaženy morem.

Vstupujíce do moderních dějin, Francie-iconFrancieball byl naštvaný, protože nějaký Osman nadával na jejich konzul, a tak zaútočila a dobyla Alžír v roce 1830, vytvořivše Francouzské Alžírsko-iconFrancouzskou Afriku. Francie-iconFrancieball byl ale opravdu zlý a hloupý a zlobivý, takže skoro třetina domorodé populace do roku 1872 vymřela. Francouzi byli hodně domýšliví a tak a chtěli „civilizovat“ stát.

V muslimských Alžířanech rostlo napětí. Nejdřív chtěli větší autonomii a pak, nevyhnutelně, nezávislost. V roce 1954 začaly první násilnosti toho, čemu se brzo mělo říkat Alžírská válka. Front de Libération Nationale (FLN) zabil něco mezi třiceti tisíci a sto padesáti tisíci Harkiů (francouzští muslimští nacionalisté). Stovky tisíců Alžířanů zemřely. Válka skončila v roce 1962, kdy Alžírsko získalo nezávislost. Nicméně Maroko-iconMaroko si nárokovalo západní části alžírské hlíny, což vedlo k tzv. Pískové válce v roce 1963.

VztahyEditovat

PřáteléEditovat

  • Tunisko-iconTuniskoball–Syn Kartága a můj nejvíc nejlepší přítel
  • Rusko-iconRuskoball–Pro vojenskou asistenci ve válce o nezávislost, když byl ještě komoušem
  • USA-iconUSAball–Velmi dobrý přítel, dobrý obchodní partner a bojujeme spolu proti terorismu, ale naneštěstí podporuje většinu mých nepřátel
  • Saúdská Arábie-iconSaúdská Arábieball–Díky za ekonomickou pomoc a podporu za revoluce.
  • Venezuela-iconVenezuelaball–Venezuela bude vždycky můj nejlepší přítel z Jižní Ameriky, protože uznal Západní Saharu nezávislou.
  • Indonésie-iconIndonésieball–Pomohl mi získat nezávislost v roce 1962

NeutrálníEditovat

  • Maroko-iconMarokoball–Je to můj bratr ale…chtěl něco z mojí hlíny a zrušil moje přátele v Pískové válce. Nemám ho rád (někdy), protože nesnáší mého nejlepšího přítele Západní Sahara-iconṢaḥrāwīyah.
  • Čína-iconČínaball–Dává mi peníze a jsme největší arabsko-berberští spojenci.
  • Španělsko-iconŠpanělskoball–Co to je Španělsko? Mysleli jste Al-Andalus?
  • Francie-iconFrancieball–Kolonizoval mě, zabil 2 miliony mých lidí, bombardoval mě, ale minulost je minulost, ne? Aspoň se s ním snažím smířit (ale je to složité)

NepřáteléEditovat

  • Izrael-iconIzraelcube–Dej Palestině nezávislost ty hnusný židovský sionisto…
  • ISIS-iconISISball–SAKRA UŽ, PŘESTAŇ ÚTOČIT NA MOJE ROPNÉ TOVÁRNY
  • ISIS-iconBoko Haramball–DALŠÍ SIO–TERORISTICKÁ SKUPINA V AFRICE???