FANDOM

Afghánistán-iconAfghánistánball je islámský countryball nacházející se v Asii. Je nechvalně známý díky Tálibán-iconTálibánballu

HistorieEditovat

Do roku 650 př. Kr. byly na území dnešního Afghánistánu jen 2-icon2bally. V šestém století př. n. l. ho pod svou ochranu vzal Persieball a pak i Makedonieball a chalífátbally (1. století př. Kr.).

Chalífátbally postupně expandovaly do Indie-iconIndieballlu, ale Mongolské impériumball na ně v roce 1219 zaútočilo.

Vlastní Afghánistánball získal nezávislost až v roce 1747 (jako Durránské impériumball), který byl do roku 1823 dobyt UK-iconUKballem. Od roku 1919 byl Afghánistánball královstvím a v 70. letech 20. století se skoro zbláznil. Přeměnil se na zlý Tálibán-iconTálibánball, ale Amerika-iconUSAball na něj zaútočil a vzal ho zpět na tu "pravou" stranu.

Dnes je Afghánistánball muslimským státem s problémem s jeho bláznivým synem, Tálibán-iconTálibánballem.

V roce 1919 se chtěl "modernizovat", ale o desetiletí později, v roce 1929, toho nechal.

VztahyEditovat

  • USA-iconUSAball-Přítel, který mi pomáhá s Tálibán-iconTálibánballem. AUUUU! To bolelo! Vím, že chceš smazat ISIS-iconzlé kebaby, ale udeřil jsi moji hlínu!
  • Turecko-iconTureckoball- Můj nejlepší přítel. A také jsem ho jako první uznal za nezávislý stát.
  • Mongolsko-iconMongolskoball-Taky mám hodně mongolů.
  • Německo-iconNěmeckoball-Vzdělávací ústavy pro Afghánce. Promiň za útok na vlak provedený Afgháncem.
  • Japonsko-iconJaponskoball-Stejný jako kebab. Je taky přítelem Německo-iconNěmeckoballu.
  • Indie-iconIndieball-Poskytuje mi pomoc, zbraně, helikoptéry, univerzity, přehrady, celý parlament a pomáhá mi s hloupým Pákistán-iconPákistánballem a dává mi peníze.
  • Írán-iconÍránball-Můj bratr, se kterým sousedím, ale i když spolu máme neutrální vztah, máme mezi sebou spory o území, jako třeba u řeky Helmand! Bratranče, vím, že strašně nesnášíš USA, ale on je důvod, proč pořád existuji! Bez něj bych byl rejdištěm teroristů! Přece bys nechtěl, aby se druhé 11. září stalo na tvém území, že ne?
  • SSSR-iconSSSRball-NEDOKÁŽEŠ MĚ SMAZAT A UKRÁST MI HLÍNU!!!!!