FANDOM

Čínaball, respektive ČLRball, je polandball žijící na Dálném východě. Je jedním z největších polandballů na Zeměballu.

Čínaball prohlašuje, že je komunista, ale nikoli tak pevný jako sousední Severní Koreaball.

HistorieEditovat

Čínaball byl původně zemí plnou nomádských 1ballů. Poté muž zvaný Chuang-ti udělal z Čínaballu civilizaci. Do doby, než občanské války vytvořily chaos, vládli Siaball, Šangball a Čouball.

Občanské války vyhrál Čchinball, pod kterým byla říše sjednocena. Aby uchránil Čínu před Mongoly, dal postavit Velkou čínskou zeď. Po několika civilních válkách se k vládě dostal Jüanball. Ten však anšlusoval tolik území, že sám zkolaboval a jeho místo převzal Mingball. Ten porazil otravnou portugalskou armádu, avšak roku 1644 Čínu kolonizovala říše Čching.

Čína poté prohrála opiovou válku a příšla o Hongkongball a další území. Poté proběhla krutá tchaj-pchingská revoluce a Čínu napadl Japonské Císařstvíball.

Z Číny se poté stala republika - ale kvůli tomu, jestli bude nacionalistická nebo komunistická, se vedla civilní válka. mezitím Čína bojovala s Japonskem v rámci II. světové války. Civilní válku vyhráli komunisté a roku 1949 byla vyhlášena Čínská lidová republika. Nacionalisté uprchli na Tchaj-wanball.